Vapentekniker

Tränar du med vapen?

2016-06-07 21:55 #0 av: tlover

Tränar du med kampsportsvapen? (dvs inte tex pistoler eller liknande utan tex stav, svärd, tonfa etc)

Om ja, vilket/vilka?

Om nej, är det för att du inte är intresserad eller har du inte möjlighet?

Anmäl
2016-06-07 21:58 #1 av: tlover

Själv tränar jag ibland med bo (långstav) jag har även tränat med iaito (träningssvärd), tonfa och då och då med dummiekniv vid självförsvarsövning.

Jag tycker själv det är ganska kul (särskilt bo) även om jag inte gör det i en dojo (tränade en karatestil som hade vapenträning på ett ställe som jag bodde på förr men det finns inte här) men jag funderar på att börja med naginata nu när vi ska flytta till ett ställe som har naginataträning inom rimligt pendlingsavstånd (jag har alltid velat testa naginata).

Anmäl
2016-06-07 22:01 #2 av: frejaspluto

Jag tränar med Kinapinnar ( matpinnar) och kaststjärnor.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Anmäl
2016-06-07 22:04 #3 av: tlover

#2 Där sa du nått, jag har tränat med kastknivar och kastnålar också men det var länge sen. Jag tränar också bågskytte men jag är osäker om det räknas som kampsport eller inte Funderar

Anmäl
2016-06-07 23:31 #4 av: PuffBuck

Nej, men jag är otroligt sugen på att börja. Jag är intresserad av svärd, men vet inte vart jag ska börja!

Anmäl
2016-06-08 08:06 #5 av: tlover

#4 Har du nån klubb i närheten som du skulle kunna testa i. Många klubbar har ju så att man får testa gratis nån/några gånger innan man betalar

Anmäl
2016-06-08 08:33 #6 av: frejaspluto

#3 det är så himla kul! Gör det för nöjets och bra träning. Kommer i perioder med det. Bågskytte räknas nog inte som kampsport.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Anmäl
2016-06-08 13:15 #7 av: PuffBuck

Jag ska flytta, men det verkar finnas något på det nya stället! Däremot är jag inte säker på vad det heter.. Det finns ju flera olika såsom kendo, budo.. och så vidareFörlägen

Anmäl
2016-06-15 01:07 #8 av: PuffBuck

Nu tror jag att jag hittat rätt! Det verkar som att det är aikido jag är ute efter, fast jag är inte hundra säker på utförandet ännu. Det verkar vara mycket avväpning och även hantering av svärd. Mycket intressant. Är det någon som vet om det är slag, sparkar och sådant också? Jag är inte särskilt intresserad av det, fast tränar det gärna för att bli bättre på restenGlad

Anmäl
2016-06-15 12:35 #9 av: tlover

#8 Vad jag vet är det inte slag och sparkar i det men det kan ju hända att det finns nått slag/spark på samma sätt som att det finns grepp och kast i Kyokushinkai karate, )det finns men tränas aldrig/extremt sällan).

Men jag är inte säker men du kan ju besöka dojon och se närmare eller ringa tränaren och fråga Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.