Annons:
Etikettvapentekniker
Läst 701 ggr
tlover
6/7/16, 9:55 PM

Tränar du med vapen?

Tränar du med kampsportsvapen? (dvs inte tex pistoler eller liknande utan tex stav, svärd, tonfa etc)

Om ja, vilket/vilka?

Om nej, är det för att du inte är intresserad eller har du inte möjlighet?

l'm back

Annons:
tlover
6/7/16, 9:58 PM
#1

Själv tränar jag ibland med bo (långstav) jag har även tränat med iaito (träningssvärd), tonfa och då och då med dummiekniv vid självförsvarsövning.

Jag tycker själv det är ganska kul (särskilt bo) även om jag inte gör det i en Dojo (tränade en karatestil som hade vapenträning på ett ställe som jag bodde på förr men det finns inte här) men jag funderar på att börja med naginata nu när vi ska flytta till ett ställe som har naginataträning inom rimligt pendlingsavstånd (jag har alltid velat testa naginata).

l'm back

frejaspluto
6/7/16, 10:01 PM
#2

Jag tränar med Kinapinnar ( matpinnar) och kaststjärnor.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

tlover
6/7/16, 10:04 PM
#3

#2 Där sa du nått, jag har tränat med kastknivar och kastnålar också men det var länge sen. Jag tränar också bågskytte men jag är osäker om det räknas som kampsport eller inte 🤔

l'm back

[AnimeV4]
6/7/16, 11:31 PM
#4

Nej, men jag är otroligt sugen på att börja. Jag är intresserad av svärd, men vet inte vart jag ska börja!

tlover
6/8/16, 8:06 AM
#5

 #4 Har du nån klubb i närheten som du skulle kunna testa i. Många klubbar har ju så att man får testa gratis nån/några gånger innan man betalar

l'm back

frejaspluto
6/8/16, 8:33 AM
#6

#3 det är så himla kul! Gör det för nöjets och bra träning. Kommer i perioder med det. Bågskytte räknas nog inte som kampsport.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
[AnimeV4]
6/8/16, 1:15 PM
#7

Jag ska flytta, men det verkar finnas något på det nya stället! Däremot är jag inte säker på vad det heter.. Det finns ju flera olika såsom kendo, budo.. och så vidare😊

[AnimeV4]
6/15/16, 1:07 AM
#8

Nu tror jag att jag hittat rätt! Det verkar som att det är aikido jag är ute efter, fast jag är inte hundra säker på utförandet ännu. Det verkar vara mycket avväpning och även hantering av svärd. Mycket intressant. Är det någon som vet om det är slag, sparkar och sådant också? Jag är inte särskilt intresserad av det, fast tränar det gärna för att bli bättre på resten🙂

tlover
6/15/16, 12:35 PM
#9

#8 Vad jag vet är det inte slag och sparkar i det men det kan ju hända att det finns nått slag/spark på samma sätt som att det finns grepp och kast i Kyokushinkai karate, )det finns men tränas aldrig/extremt sällan).

Men jag är inte säker men du kan ju besöka dojon och se närmare eller ringa tränaren och fråga 🙂

l'm back

[AnimeV4]
6/15/16, 3:44 PM
#10

#9 Ja, det kan nog stämma!

Jag ska se om jag hittar någon Dojo som erbjuder aikido. Måste flytta först också..😃

kokospalm
8/23/20, 4:06 AM
#11

Bumpar tråden. Jag tränar den filippinska kamparten (FMA) kali sikaran. Det är en ganska bred FMA-stil som innehåller mycket vapenträning men även en del kickboxning (sikaran) och boxning (panatukan).  

Vapenträningen består mest av käppar, knivar och machetesliknande vapen.  Det typiska för FMA är att man tränar efter principer. De tekniker man kör med käppar använder man sig av oavsett vad för tillhygge man har i händerna eller om man är obeväpnad. 

Titta gärna på länken så kanske den kan förklara bättre än mig. 

https://www.youtube.com/watch?v=jdoubts1ohc

Upp till toppen
Annons: