Kampsport iFokus

Kampsport

Etikett: övrig-träning
Läst 2051 ggr
tlover
0

Bästa tips för uppvärmning?

Jag är jättedålig på att komma på vad jag ska göra för uppvärmning, det resulterar i att jag oftast är dåligt uppvärmd då jag väl startar då jag tränar hemma (vilket inte gör mina ledproblem bättre om man säger så).

Nu kanske jag inte kommer att kunna köra alla övningar just nu (kejsarsnitt för ca 2 mån sen och inaktivitet pga foglossning i nästan ett år) men jag ska försöka testa dom sen då jag kan om jag inte kan testa dom nu.

l'm back

Frosstis
0

Jag går i boxning, men har för mig att du går i karate eller något sånt? :)

Vi hoppar alltid hopprep i runt 10 minuter, sen gör vi olika övningar t.ex skuggboxning (slåss mot luften), ping pong (lös sparring med en annan), eller springa och göra övningar tex höga  ben, spark i rumpan, springa sidleds osv. Blir jättesvettig! Ibland står vi även bara med hantlar och till exempel låtsas vi att vi tar tag i någons huvud högt uppe och drar ner det mot knäet som åker upp för att möta huvudet :)

tlover
0

Japp, kyokushinkai karate

Hopprep var det enda jag kunde komma på (håller på med ett Rocky Marathon nu he he) men det tror jag inte man får göra så snabbt efter en förlossning (bäckenbotten muskulatur osv), höga knän, "sparka rumpan" osv borde däremot funka.

Det brukade vi göra på Dojon också.

Tack så mycket för tipsen

l'm back