Kampsport iFokus

Kampsport

Etikettövrig-träning
Läst 568 ggr
Ellenfyrkant
0

Vilken gren passar mig?

Jag har länge varit inne på kampsport, men känner ingen som utövar och vet för lite. Vad tror ni kan passa mig? Jag har testat på lite judo och karate. Judo är inte alls min cup of tea. Det är för planerat och defensivt. Karate gillade jag Mycket! Vänner föreslår thai och kickbox? Jag älskar att träna, därför vill jag utvecka. Mitt mål med den här typen av träning är att bli trygg med mig. Jag vill ha det i ryggmärgen både hur jag försvarar mig mot angrepp men också hur jag faktiskt kan attackera tillbaka. Vilka fr

Mvh Ellenfyrkant

Ellenfyrkant
0

Vilka frågor bör man ställa sig själv innan man beslutar sig?

Mvh Ellenfyrkant

tlover
0

Jag tycker snarare att du ska testa på så många du kan. Många klubbar har så att man kan testa gratis nån/några gånger, eller att du i alla fall kollar på en träning.

Annars kan du fråga dig själv tex

Tycker du om hård träning eller vill du ha väldigt lätt träning eller något mellanting.

Vill du ha traditioner och historia eller vill du bara träna.

Varför vill du träna (det kan vara flera saker).

Gillar du snabbhet eller styrka osv

Då kan man komma på något på ett ungefär, men alla klubbar är olika så du måste fortfarande testa själv men du kan "gallra" lite tack vare frågorna.

Vad finns det får något i din närhet förresten? Hur mycket man än vill träna nått så måste det ju finnas i närheten om man inte är villig att flytta förstås.

l'm back

Gurky
0

Det är även en väldigt stor skillnad mellan klubbar. Bara för att en klubb inte passar, behöver det inte innebära att den kampsporten inte är nåt för en. Testa så mycket du kan är mitt tips.