Annons:
Etikettkampsport-i-film-böcker-och-media
Läst 754 ggr
tlover
2015-09-16 14:22

Australien vill förbjuda boxning efter dödsfall

Australiska läkarföreningen vill förbjuda boxning efter dödsfallet på australiensaren Davey Browne.

Det är andra dödsfallet på ett halvår.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kampsport/boxning/article21419118.ab

Vad tycker du? Tycker du Australien ska förbjuda boxning?

l'm back

Annons:
Rumblebee
2015-09-16 14:25
#1

Jag tittar visserligen inte på boxning men det är en sport, och i alla sporter kan ju skador och även dödsfall inträffa. Även i något så oskyldigt som konståkning, där båda paren kan trilla och råka få halsen uppskuren om det vill sig så illa.

tlover
2015-09-16 14:30
#2

#1 Ja konståkning är ju en livsfarlig sport och när det gäller andra skador (tex knäskador) är det också riktigt hög skadestatistik. 

Jag svarade däremot vet ej, jag vet inte så mycket om proffsboxning vs amatörboxning tex (tränar ju karate själv så jag har inte helt koll) så skulle jag kunna lite mer kanske jag skulle kunna välja mellan Ja el nej till proffsboxning (just nu lutar det till ja). Men boxning tycker jag helt klart ska finnas iallafall det vet jag att jag tycker.

l'm back

Leffe
2015-09-16 14:43
#3

Amatörboxning har man huvudskydd och det är tre ronder. Proffsboxning utan huvudskydd och upp till 10 ronder.

Ja till amatörboxning

tlover
2015-09-16 14:47
#4

#3 Det enda jag visste var att dom har huvudskydd.

l'm back

tlover
2015-09-16 14:56
#5

Ni som svarar att boxning ska förbjudas helt svara gärna på denna med

l'm back

Geru
2015-09-28 19:07
#6

Varför ska andra människor lägga sig i vad två st vuxna väljer att tävla i? Jag menar, det är tråkigt att folk dör, men dom som tränar det är medvetna om riskerna, och är ju där för att utsätta sig själva för den risken. Ska man i sådana fall förbjuda saker som fri klättring och annat? Folk måste få göra det som dom vill så länge det inte påverkar andra, vilket det inte gör i det här fallet.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
tlover
2015-09-28 20:23
#7

#6 Håller med, det är så mycket annats som ska förbjudas om det är tänkt att boxning ska förbjudas om man tänker på skadestatistik. 

Däremot ska man ju göra det säkrare om det är möjligt enligt mig.

Det hade varit annorlunda om riskerna mörkades eller liknande.

l'm back

Upp till toppen
Annons: