Kluringar, tävlingar och sajtlekar

Dagens övning

2016-04-04 12:32 #0 av: tlover

En ny lektråd här inne på kampsport ifokus.

Jag ger en övning, som alla ska göra, den som gjort det först och skriver tråden får välja nästa dags övning.

Obs, eftersom vi tränar olika kampsporter på olika nivåer så ska det vara enkla övningar (relaterade till kampsport såklart) och relativt låg ansträngning. Bifoga gärna video eller liknande så att alla kan se hur den ser ut.

Missa inte julklappsrimtävlingen på te ifokus!
Snart börjar nedräkningen till jul, köp teadventskalendern nu

Anmäl
2016-04-04 12:34 #1 av: tlover

Jag börjar.

Mae keage: Rakt ben, rakt fram och upp. Så långt som möjligt (jag är inte i närheten av så högt som i videon). Träffyta, chusuku (kanske stavar fel) el främre delen av undersidan av foten. 

Jag tänkte vi kunde göra 5-10 st.

Missa inte julklappsrimtävlingen på te ifokus!
Snart börjar nedräkningen till jul, köp teadventskalendern nu

Anmäl
2016-05-26 22:15 #2 av: vendelay

Klart! Dock inte heller i närheten av så högt han gjorde. Jag är ganska vig men inte speciellt stark Ledsen

Här får du en ny övning:

Burpee jump over! Videon är ganska lång men det räcker att titta på de första 40 sekunderna. I videon gör hon även en push-up (armhävning) men det går lika bra att strunta i den, huvudsaken är att kroppen ligger på golvet. Bröstkorg och lår ska nudda golvet. Skillnaden mot en vanlig burpee är att du ska hoppa jämfota över någonting (t.ex. en stång, en person eller något annat).

1 burpee ser alltså ut såhär: stå upp - ner på golvet (bröstkorg och lår ska nudda marken) - håll händerna i marken och hoppa fram med fötterna - res dig upp och hoppa - klappa över huvudet (valfritt, egentligen görs det inte vid jump overs), hoppa jämfota över t.ex. en stång.

5-10 stycken är nog ganska bra för att få upp värmen!

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2016-05-31 18:45 #3 av: tlover

Klart, dock var det inte snygga.

Nästa övning, höga knän (alt knäningar/knäsparkar) för ena knät "rakt" upp så snabbt som möjligt (och säkert) för sedan benet rakt ner och upprepa övningen med nästa ben.

Minst 10 ggr (alltså 5/ben).

Denna är så enkel att jag skippar videon hoppas ni förlåter mig.

Missa inte julklappsrimtävlingen på te ifokus!
Snart börjar nedräkningen till jul, köp teadventskalendern nu

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.