Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 509 ggr
Moones95
2016-10-21 11:00

Hjälp att designa en kampsportsalien

Jag håller på att designa en alien till en serie jag planerar att göra men skulle behöva hjälp med utformningen. Hon är söt, oskuldsfull och framför allt bra på Aikido.

Så därför undrar jag vad ni anser är det viktigaste att ha för att utföra kampsport/Aikido (knä, armbågar, syn osv)? Och vad skulle vara bra att ha som inte människor har (fler armar, fler ögon, annan form på hand osv)?

Annons:
[djustus]
2016-11-14 17:13
#1

Såg det här lite sent, men låter kul och hoppas du lyckas bra. Akido/Aikido .., då förmodar jag att kendo stav kanske kan vara med..är alltid cool , svärd? Eller har du bara tänkt knä,armbågar,grepp,kast…utan vapen ? ..nåja oavsett så är armar och ben ..som du kanske ska hitta nåt speciell med..tror din fantasi är bättre än min men i en riktig fajt med en Aikido master så är focus som inom all kampsport AoO men efter det så är mest få slag ..mera snabbt in å greppa , låsa med ben ,armar och ibland har vi möts med kendo stavar  men mer som tillägg:)..Känner att det blev en dålig rekomendation , Om du just e inne på Aikido så ring eller gå till en klubb och kolla på ett pass..och se om ideer dyker upp där…eller kolla youtube på Aikido..och se vad dom har där. Nåja lycka till..mvh A

[djustus]
2016-11-14 17:26
#2

Sorry glömde, har en vän som var först i sverige med att få lära ut Ninjutsi (Bo Munde) han spelade i flera filmer just i fight scener, och fick sedan tillåtelse att utveckla ett eget system "Goshinjutsi"(hoppas jag stavade rätt) mest gjort för verkliga situationer ..så för livakter m.m (hann hade ju en livaktsfirma förut) men där kan du kanske också hämta ideer och inpiration..finns säkert på nätet gratis att kolla på eller youtube , tja lite mix tips..men om du inte är helt fast på Aikido aå säg till så kan du få ett gäng tips..!..mvh Anders

Moones95
2016-11-14 18:18
#3

Tycker det var jättebra tips så det tackar jag mycket för :D Varför jag satt just Aikido är mest för att det är den martial art som, vad jag har kunnat hitta, är den mjukaste och diskretaste.

[djustus]
2016-11-16 11:17
#4

Kul ..jo den är mjuk och bygger mycket på grepp och att utnyttja den andres krakt..lite som Judo . Men skillnaden är ju att i Aikido så är vapen ett extra inslag..bokken (trä svärd) eller riktiga. Hade en ifrån japan ..i vit ek..hårdaste träet jag nånsin tränat med..:)  Men åter till dig..Att bygga karaktären på Aikido är inte alls dumt..och du har rätt den är följsam och smart ..att utnyttja motpartnerns kraft…och att du kan lägga till svärd eller andra sort vapen i karaktären.  Tror du redan e på rätt spår med extra hand för grepp ,kast….är hon en mästare ..så behöver hon inte extra öga..utan då har hon sinnet för vad som kommer att hända…fast å andra sidan kan det samtidigt va rätt läckert med ett extra öga bakåt..typ nåt som hon utvecklat på grund av sina förmågor:)…Shit va  jag pratar ..men vem gillar inte manga och sfi m.m …mvh Anders

Moones95
2016-11-16 21:20
#5

Jag gillar hur du tänker :D Och tack så jättemycket för hjälpen ^^

Upp till toppen
Annons: