Annons:
Etikettövrig-träning
Läst 941 ggr
[Allanboysen]
1/19/17, 9:05 AM

Toughest

Hej! Jag är en tjej på 15 år som tränar inför Toughest. Jag är ca 173-174. Tränar boxning 2 dagar i veckan. Undrar om någon vet hur jag ska träna för att komma runt på en bra tid? Hur tränar jag för att klara hinderna? Tips mottages med glädje!

Annons:
[Outlawly]
1/19/17, 9:14 AM
#1

När jag tränade inför Tough Viking förra året så kollade jag på superkroppen.nu. Där finns det jättebra tips och jag anmälde mig för att 4 veckors tränings-program för att klara Tough Viking.

Det finns alla möjliga tips om OCR där 🙂

Mycket arm och greppstyrka är viktigt.

Lycka till!

[Allanboysen]
1/19/17, 8:28 PM
#2

#1 okej! Tänkte du speciellt på kost? Shakes före / efter träning? Vet du ca hur lång tid det tar att få en fit kropp? Väger ca 75kg och är 174.

[Outlawly]
1/20/17, 8:24 AM
#3

#2 Nej jag tänkte inte något speciellt på kosten. Men jag äter rätt så nyttigt jämt. Jag äter inte mycket gluten, dricker inte läsk, äter inte godis eller chips (kanske nån gång varannan månad), äter inga mjölkprodukter (tål inte).

Sen såg jag till att om jag skulle träna hårt en dag så tog jag något lätt innan och efteråt åt jag ägg, makrill eller så.

Jag är 25 år nu. När jag va 21 vägde jag 66 kg på 172 cm OTRÄNAD. Nu väger jag 73 - 74 kg och tränar 2-3 ggr i vecka(mest kondition). Men jag är rätt så grov av mig.

Jag vet tyvärr inte hur långt tid det tar, det är ju så olika för alla. Vad man äter och hur man tränar.
Men träna ca 3 gånger i veckan fram till racet så tror jag verkligen att det kommer gå jättebra 🙂
Sen så kan du säkert mejla killen som driver superkroppen.nu och fråga honom. Jag tror han har bra tips 👍

[Allanboysen]
1/21/17, 3:41 PM
#4

Tusen tack! Ska mejla honom! Är det svårt att komma med om man är 15 och anmäler sig i laget?

[Outlawly]
1/23/17, 7:14 AM
#5

# 4 Vad bra :)
Det vet jag faktiskt inte…

Gurky
4/21/17, 12:35 PM
#6

Sorry för lite OT, men #3 gluten har ingen som helst påverkan (dvs glutenfritt är INTE nyttigare/bättre för hälsan, däremot kan det vara sämre) om man inte är allergisk.

Annons:
[Outlawly]
4/21/17, 1:59 PM
#7

#6 Nej men det har jag ju inte menat. Jag svarade ju bara hur jag åt.🙂
Och jag märker ju på mig själv att magen beter sig bättre av mindre vitt mjöl-produkter. Det är ju väldigt individuellt.

Gurky
4/21/17, 6:06 PM
#8

#7 Fast gluten finns i mer än endast vetemjölsprodukter ;)

[Outlawly]
4/23/17, 4:55 PM
#9

#8 Det är jag mycket väl medveten om, t.ex. havregryn!
Men då är det bra om någon som hittar denna tråden blir lite mer upplyst ☝️

Upp till toppen
Annons: