Annons:
Etikettövrigt-kampsportsrelaterat
Läst 479 ggr
Goagubben94
2017-01-30 10:55

Judo

Hej! Jag har tränat judo över 12 år, har en lindrig autism men har fruktansvärt svårt och lära mig den sporten, tycker att det är trist, hur mycket jag än tränade så går det inte och fick aldrig in kasten bra heller Snälla, kan jag få tips på hur det ska bli enklare för mig och lära mig, om jag möjligen kan gå tillbaka till sporten sen nör jag har tagit ett uppehåll Tänker byta klubb också för att inte träna för en klubb som ger en skit o allt Har tränat i en handikappgrupp

Annons:
tlover
2017-01-30 11:07
#1

En bra instruktör är ju guld värd, jag har själva aldrig tränat varken Judo eller i en handikappgrupp men just det att bra instruktörer är viktigt gäller ju över alla kampsporter och grupper.

Har du möjlighet att ta dig tid att hitta en bra klubb med bra instruktörer eller är på på en liten ort så det bara finns 1-2 klubbar?

När det gäller autism så kan det ju helt enkelt vara så att du behöver en instruktör som förklarar på ett sånt sätt som du förstår. Jag har själv AS så jag vet att kommunikation är svårt och vissa tekniker kan jag inte göra rätt hur jag än försöker med en instruktörs förklaring men om en annan instruktör förklarar samma teknik så kan jag helt plötsligt lära mig. Eller om samma instruktör förklarar på ett annat sätt (min man var ju instruktör i vår klubb så han visste ju att man ibland behövde förklara på ett annat sätt för mig).

Jag tror nog det kan gå för dig tillslut bara du hittar en bra instruktör.

Det finns ett gammalt ordspråk inom kampsport "Det är bättre att leta efter en bra lärare i 10 år än att träna 10 år under en dålig" och det stämmer så bra.

l'm back

Goagubben94
2017-01-30 15:38
#2

Det finns 3 judoklubbar vid olika distanser där jag bor, bor i Partille, en i Mölndal, en i Landvetter och en i Frölunda,

Upp till toppen
Annons: