Annons:
Etikettövrigt-kampsportsrelaterat
Läst 1088 ggr
hund_katt
2017-04-20 11:51

Kendo småland

Hej! Jag vill börja på kendo, kanske även karate. Jag går på internatskola i Reftele, och närmsta jag hittat är i Jönköping. Vi slutar oftast vid 16, och träningarna börjar 19. Tåg och busstider funkar inte alls. Går tåg/bussar vid 16:03, som är framme 18:45. Och sedan går det 16:30, som är framme 19:20. Och då ska jag ta mog från stationen till träningen samt byta om. Så det funkar inte alls.. träningen är dessutom bara en timme, så hinner ju bara dit och sedan åka igen. Samt att jag lär komma tillbaka till skolan mitt i natten (om det ens går kollektivtrafik då) och det blir krångligt att ta mig från Reftele till skolan (skolan ligger ute på landet så är en bit att gå etc) eftersom fritids (som skjutsar och sånt) inte är på skolan så länge. Så, jag undrar om det finns någonstans närmre? Kan åka längre om det är en enkel resa med tåg etc, anledningen till att det tar så lång ris till Jönköping är för det är massa byten och bussar som ska köra runt hela städerna innan de kommer dit jag ska. Så typ halmstad hade jag kunnat åka till.. Eller finns det någon hemsida där man kan se alla klubbar över landet eller nåt? Försöker googla men hittar typ inget.. Så, är det någon som vet vad för kendoklubbar dom finns runt Småland?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Expat-Tokyo
2017-07-27 16:35
#1

Google kan ju ibland vara alldeles fantastiskt!  😛

http://www.kendoforbundet.se/klubbar/

Kendo är en marginalsport i Sverige, så det kan vara glest mellan klubbarna. Men, med lite tålamod så tar gymnasiet slut och du kan själv välja var du vill bo. Förslagsvis nära en kendoklubb  😂

/Stefan S.
Vill du hjälpa till att göra JAPAN iFokus till en riktigt bra plats?

Upp till toppen
Annons: