Träningsdagböcker

Förebygga och återkomma (tlovers träningsdagbok)

2017-06-17 22:47 #0 av: tlover

Då det var evigheter sen jag skrev i senaste dagboken så startar jag en ny.

Mitt mål med träningen nu är att förebygga och återkomma. Dvs förebygga fler smärtskov och återkomma till både allvarlig träning och karaten.

För att komma dit ska jag både träna löpning, styrketräning, yoga och karate. Karaten sätts sist både för att det är värst mot mina leder och för att om löpningen funkar så funkar det andra också.

Glöm inte att rösta fram nästa månads tema inne på te ifokus
Vill du testa något nytt? testa provpåsar
Missa inte Te ifokus engelska lillasyster, Tea savvity

Anmäl
2017-06-17 22:48 #1 av: tlover

Idag (17/6-17) så har jag tränat löpning 2,7 km i kuperad terräng. Så kuperad att jag vissa sträckor var tvungen att gå.

Jag tog inte tid men det tog väl ca ½h?

Efter det varvade jag ner med "mom and me yoga"

Glöm inte att rösta fram nästa månads tema inne på te ifokus
Vill du testa något nytt? testa provpåsar
Missa inte Te ifokus engelska lillasyster, Tea savvity

Anmäl
2017-06-26 20:24 #2 av: tlover

Idag (26/6-17) var det första gången jag kört 30 min karate på länge. 

Jag behöver komma på fler uppvärmningsövningar och bli mer vig i höft då jag fick avbryta pga träning av zenkutsudachi

Glöm inte att rösta fram nästa månads tema inne på te ifokus
Vill du testa något nytt? testa provpåsar
Missa inte Te ifokus engelska lillasyster, Tea savvity

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.