Annons:
Etikettövrig-träning
Läst 587 ggr
tlover
6/3/18, 6:56 PM

Inspiration till träningsschema önskas

Jag behöver inspiration och råd om hur jag ska lägga upp träningen framöver, jag la upp ett träningsschema tidigare som inte fungerade och därför har jag "kommit ur" träningen nu ett tag.

Målet med träningen är att komma tillbaka till dojon (dvs bygga styrka och kondis) och att ha kul.

Det jag vill träna är löpning (3ggr/v), styrketräning/gym (2-3ggr/v), Karate, vapen/självförsvarsträning men gärna även yoga (hemma), pilbågsskytte och zumba (de två senare kan ske mer sporadiskt).

Jag har tillgång till et gym (gymmedlemskap), löpstigar på asfalt, bo, tonfa, bokken och sparringpartner så jag kan göra det mesta ( jag har även pilbåge men endast 3 pilar och ingen pilbågstavla för tillfället).

De kvällar jag är helt ledig är tisdag, torsdag lördag och varannan måndag. Annars måste jag göra det set på kvällen då dottern lagt sig (så det kan om det är en dålig kväll inte bli av) eller kunna göra det samtidigt som jag har hand om dottern.

Tankar och Idéer?

l'm back

Annons:
Aleya
6/3/18, 7:15 PM
#1

Jag säger investera i en pilatesboll är mitt tips. Man kan lätt göra övningar när man vill med den. Istället för Zuma tänkte jag. Men det kanske inte var svaret du tänkte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
6/3/18, 7:18 PM
#2

#1 Zumba vill jag göra för skojs skull och dessutom ingår dom passen på mitt gymkort så att byta ut det mot en pilatesboll är inte aktuellt för mig.

l'm back

Aleya
6/3/18, 7:29 PM
#3

#2 förstår. Humm… du har jag en fråga och det är om du har problem med någon kroppsdel? Tänkte om du får exempelvis ont i knän att springa mycket? Eller andra problem. Zuma tänker jag kanske kan vara kul för dottern att vara med i så det kanske ni kan göra tillsammans? Vet ju inte ålder på henne men tänkte att barn älskar ju ofta dans. Sen tänker jag att det är viktigt med vila också så att man inte känner: åh jag bara tränar och blir slut och det är inte kul. Sen det viktiga: vad fick dig ur fas sist?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
6/3/18, 7:45 PM
#4

#3 Jag har smärta "kring lederna" (muskelfästen m.m.) men det är ok att träna med det enligt läkare, dessutom blir det bättre i längden av träning.

Gymmet tillåter inte barn om inte dom är spädbarn som inte kan krypa eller över 15 och dottern är 3 så vi kan inte zumba tillsammans.

Att få nog med vila är aldrig ett problem, jag är väldigt "energieffektiv" 😉

Det var "Vabuari" som fick mig ur fas sist. (Vab och sjudom under Februari/mars)

l'm back

Aleya
6/3/18, 7:58 PM
#5

#4 jag tänkte om du hade dålig rygg exempelvis. Ah jag trodde du tränade zumba hemma. Det var därför jag föreslog det. Men det gör du på gym alltså. Humm… vad finns det för något du gör som du skulle kunna ta med henne på? Jag skulle växla mellan dagarna. Nu gör jag bara exempel. Mån löpning Tis: gym Ons:valfritt Tors:löpning Fre:vila Lör: Zumba(eller kanske mindre ansträngande träning Sön: löpning (Nu vet jag ju inte hur ofta du känner att vila är nödvändigt men det är så jag hade tänkt)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: