Annons:
Etikettgrepp-och-kast
Läst 405 ggr
Skogsväsen
2019-11-20 19:54

ingen träningsvärk

jag kör jujutsu men får sällan träningsvärk, tycker det är synd för det är väl bra att få träningsvärk? Blir jag endå starkare?

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Annons:
Herveaux
2019-11-20 20:16
#1

Träningen kan absolut ha effekt fast man inte får träningsvärk. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Skogsväsen
2019-11-28 18:35
#2

#1 vad bra!! :D

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

kokospalm
2019-12-08 01:21
#3

Jämfört med rent stillasittande så är ju jutsu (kai?) mycket bättre.  Om du inte är en helt otränad soffpotatis så är dock JJ ur träningssynpunkt ganska kasst faktiskt. Knappt värt att kalla för idrott. 

Om det är träningseffekt du vill uppnå skulle jag nog råda dig att träna någon annan kampsport.

Skogsväsen
2019-12-21 14:21
#4

#3 Jag skulle anse mig själv som en normalviktig datorpotatis! :D Kör brasiliansk jiujitsu :) Det jag är ute efter är träningseffekt, bra människor, utmana mig mentalt och lära mig nya tekniker för självförsvar. :)

Har du något du skulle rekommendera?

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

kokospalm
2019-12-29 02:25
#5

BJJ är mer krävande kampsport än traditionell ju jutsu enligt min något ringa erfarenhet. Däremot brukar inte grappling-kampsporter (som BJJ) vara lika konditionskrävande som striking-inriktade kampsporter. 

Om det är "flås" du vill uppnå så borde vanlig boxning, capoeira samt kick-/thaiboxning kunna ge dig mera av den varan. Tränar du MMA får de lite av varje, även träningsmässigt.   

Med det sagt vill jag inte dissa BJJ, tvärtom. Men du skulle kanske behöva komplettera med någonting annat också (t.ex. thaiboxning) eller rent av byta klubb om du har möjlighet. 

Jag själv värderar dock sällskapet mer än träningseffekten och kampsporten som sådan. Fast det är ju jag det. 🙂

kokospalm
2019-12-29 02:27
#6

Mitt senaste inlägg är riktad till #4.

Annons:
Skogsväsen
2020-03-03 18:26
#7

#6 tack!! :D Tänkte att jag ska testa kickboxning :) Men vågar inte riktigt… Är inte aggressiv av mig och är försiktig.

Tack för din input och kommentar :D Jag vill nog mest få lite träning och kondition blandat: alltså lite mer muskler och lite mer uthållighet. Kan ju alltid varva med annan träning också.

Jag tycker alla verkar få så fin connections i kampsport-sammanhang. Kul :D

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Upp till toppen
Annons: